12 D’ABRIL DEL 2013 21H SALA MOZART CALELLA
L’acte de presentació de la 2a Temporada Lírica Ciutat de Calella va tenir lloc el passat 12 d’abril a les nou del vestre a la Sala Mozart, i va ser presidida per l’Excelentíssima senyora Montserrat Candini, Senadora per CIU de Barcelona i Alcaldessa de Calella, el regidor de Cultura, Xavier Arnijes i el Tenor Albert Deprius.
Aquest acte va ser pensat per presentar al públic aquesta segona temporada, descobrir quines seran les produccions d’aquest 2013 i explicar cada una d’elles.
Un cop finalitzada la presentació de la Segona Temporada Lírica Ciutat de Calella, es dóna pas al Recital Líric que obra aquesta temporada, a càrrec de la soprano Mercedes Gancedo i el baríton Carles Daza, acompanyats al piano per Anna Crexells i amb la intervenció del tenor Albert Deprius.
DIUMENGE, 7 DE JULIOL DE 2013 A LES 20:30H AL PARC DALMAU DE CALELLA
El mes de juliol es va posar en escena una de les òperes espanyoles escenificades més representades i conegudes. Marina va ser estrenada al Teatro Real de Madrid l’any 1871, tot i que ja s’havia estrenat 16 anys abans com a sarsuela al Teatro Circo de la mateixa ciutat, però en aquest cas el públic va quedar indiferent. Va ser doncs el 1871 en l’estrena com a Òpera quan va assolir un èxit indiscutible i es van haver de repetir diversos fragments de l’obra i Arrieta va tenir una de les ovacions més grans de la seva carrera. Té unes melodies brillants com correspon al melodista Arrieta.
Fragments coneguts i populars de l’òpera són: l’entrada del tenor (Costa la de Levante, playa la de lloret), el conegudíssim brindis (a beber, a beber y a ahogar), el duo de Marina i Jorge (Marina yo parto muy lejos de aquí)… i infinitat de fragments no tan coneguts però brillants que fan arrencar aplaudiments i interrompre l’obra pràcticament a cada número .
DIUMENGE, 22 DE SETEMBRE DE 2013 A LES 18:00H AL EMBALAT DEL PASSEIG MANUEL PUIGVERT DE CALELLA
El 22 de setembre a l’Envelat del Passeig Manel Puigvert de Calella es va dur a terme un concert amb 6 solistes, cor i piano.
Els 6 cantants lírics amb Núria Lamas, soprano; Anaïs Masllorens, mezzosoprano, Albert Deprius i Marc Sala, tenors, Àlex Sanmartí baríton i Juan Carlos Esteve, baix acompanyats pel Cor Harmonia i la pianista Marta Pujol.